PRUNEفیبرها باعث احساس سیری زود هنگام می‌شوند؛ و از آنجا که دیرهضم هستند و مدت زمان طولانی در معده می‌مانند احساس گرسنگی را به تأخیر می‌اندازند. از این گذشته فیبرها به ویژه به دلیل دفع چربی غذاهای مصرف شده از طریق مدفوع، ذخیره سازی کالری‌ها را محدودتر می‌کنند.

توصیه می‌شود مصرف آلو خشک را در وعده‌های غذایی‌تان بگنجانید. البته می‌توانید در مواقعی که میل شدیدی به خوردن دارید، آلو خشک میل کنید.

 آلو خشک، کاهش وزن را تسهیل می‌بخشد، جلوی گرسنگی را می‌گیرد، ضد چروک است، مغز را تحریک و با فشار خون بالا مقابله می‌کند.

 

آلو خشک، پوست را جوان نگه می‌دارد

خاصیت و فایده‌ی اصلی آلو خشک که ناشناخته نیز مانده است، سرشار بودن این میوه از آنتی اکسیدان‌هایی است که با ظاهر شدن چین و چروک روی پوست مبارزه می‌کنند. یک پژوهش آمریکایی در سال 2004 نشان داد در میان میوه و سبزیجاتی که قادرند رادیکال‌های آزاد را از بین ببرند، آلو خشک رتبه‌ی نهم را از نظر غنای آنتی اکسیدانی به خود اختصاص داده است.

از سن 30 سالگی، همه می‌توانند به طور مرتب و روزانه 1 تا 2 عدد آلو خشک مصرف کنند. همچنین می‌توان با مصرف  روزانه از قرار 1 یا 2 عدد آلو خشک اقدام به یک دوره‌ی درمانی 3 ماهه کرد(حداقل 1 ماه وقفه بین هر دوره لازم است).

 

12678 آلو خشک، ملین است

آلو خشک راه حلی طبیعی برای دفع راحت است! میزان فیبر موجود در آن تقریباً معادل بلغور جو دو سر است. در واقع 4 عدد آلو خشک حدوداً 3 گرم فیبر حل شدنی و حل نشدنی در خود دارد.

مصرف 1 یا 2 عدد آلو خشک در بین غذا یا به عنوان چاشت کافی است. توجه داشته باشید به خاطر اثرات ملینی آلو خشک از زیاده‌روی در مصرف آن بپرهیزید.

آلو خشک خاصیت ملینی خود را مدیون فیبرهای حل شدنی است و فیبرهای حل نشدنی موجود در آن باعث سرعت بخشیدن به عبور مدفوع از روده می‌شود. البته این میوه‌ی خشک فوق‌العاده همچنین دارای دو ملین طبیعی، دی فنیل ایزاتین و سوربیتول می‌باشد.متخصصان توصیه می‌کنند در صورتی که دچار یبوست هستید، هر روز 2 یا 3 عدد آلو خشک را با صبحانه میل کنید. البته می‌توانید با توجه به عکس‌العمل مزاجی خود مقدار مصرف‌تان را تنظیم کنید.

 آلو خشک، شما را سیر می‌کند

این خاصیت آلو خشک از فیبرهای موجود در آن ناشی می‌شود. آلو خشک دارای فیبر زیادی است: در 100 گرم آلو خشک 7 گرم یا به اندازه‌ی بلغور جو دو سر فیبر وجود دارد. در تغذیه وجود فیبرها برای از بین بردن اشتها ضروری است. به ویژه اینکه تغذیه‌ی مدرن سعی دارد مزیتی برای مصرف گوشت و لبنیات قائل شود.برای اینکه به میل شدیدتان برای خوردن غلبه کنید، آلو خشک را در برخی از غذاهایتان بگنجانید. همچنین می‌توانید این میوه‌ی خشک را به عنوان چاشت میل کنید. اگر دچار یبوست نیستید از مصرف روزانه بیش از 2 عدد آلو خشک بپرهیزید تا دچار اختلالات مربوط به روده نشوید.

آلو خشک، ضد فشار طبیعی خون است

 می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه آلو خشک سرشار از پتاسیم است و فواید پتاسیم در کاهش فشارخون بالا به اثبات رسیده است. در 100 گرم آلو خشک، 800 میلی گرم پتاسیم وجود دارد و به این ترتیب آلو خشک یک میوه‌ی بسیار غنی از مواد معدنی به حساب می‌آید.

 از طرف دیگر به طور معمول، پتاسیم و فلاوونوئیدهای آلو خشک از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند. گفتنی است مصرف 1 یا 2 عدد آلو خشک در بین غذا یا به عنوان چاشت کافی است. توجه داشته باشید به خاطر اثرات ملینی آلو خشک از زیاده‌روی در مصرف آن بپرهیزید.

آلو خشک، انرژی زا است

آلو خشک سرشار از کربوهیدرات‌ها است: 100 گرم آلو خشک حاوی 49 گرم کربوهیدرات است به همین دلیل این میوه‌ی خشک انرژی زا است. این کربوهیدرات‌ها متنوع هستند (گلوکز، فروکتوز و سوربیتول) و به تدریج جذب بدن می‌شوند و این امر از بالا رفتن قند خون و در پی آن احساس گرسنگی جلوگیری می‌کند. بنابراین مصرف این میوه‌ی خشک برای افرادی که زیاد ورزش می‌کنند توصیه می‌شود. البته میزان مصرف آلو خشک می‌تواند باید با توجه به فعالیت‌های بدنی روزانه‌ی شما متفاوت باشد؛ در صورتی که تحرک بدنی کمی دارید، 1 یا 2 عدد آلو خشک برای بدن کافی است. اما اگر به گردش‌های طولانی می‌روید بیشتر از این مقدار میل کنید. در صورت مصرف بیش از 3 عدد به تأثیرات ملینی آن نیز توجه داشته باشید.

 

 منبع : تبیان